19 oktober 2008

Vad pågår i mitt huvud?


Hej mina vänner som hittat in till min blogg!

Hoppas att ni omger er med många, färgglada och lyckliga tankar!
Själv har jag haft en helg utan man och med tre barn... Mycket matlagning,
tjat, duschning av barn, blöjbyten, städning, sagoläsning, bolibompa och
en massa annat.... men när jag har haft en sekund ledig att tänka på annat,
så har det varit: glada, pirriga och rosenskimrande tankar på

MIXED MEDIA! (så, nu har jag avslöjat mina innersta hemligheter hihi!)

Jag sitter som fastnaglad vid datorn, på samma sätt som jag gjorde för drygt
tre år sedan, när jag hade upptäckt scrapbooking. Att använda sig av många olika
material inom kollage har ju länge varit populärt inom scrapbooking,
med "mixed media collage art" verkar vara mindre pretentiöst; man släpper
loss konstnären inom sig och sina känslor, med färg, textil, papper och metall.

Jag tror inte det dröjer många år innan detta är stort även i Sverige...

Nåväl, så fort den värsta tvätten, disken och städningen är undanröjd efter helgen,
skall jag smyga ner i mitt skaparhörn... tycker det börjar bli dax att pröva på
att göra en ATC.

...återkommer när jag har något nytt att bjuda på .

KRAMAR, Sarah

5 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej..ja men jag fattar ju inte HUr man gör..hjääälp..snälla förklara...verkar såå kul:)..kram..PIA

ewa-christine sa...

HÄRLIGT, min vän. Vilken kvinna du är som går från ena insikten till den andra. Jag är övertygad om att du kommer att få en fantastisk spännande resa de närmaste åren.
Tänk på din familj som också behöver dig, det är lätt att bli uppslukad!!

gunnelsvensson sa...

Lycka till ska bli jättekul att se dina ATC! Och jag håller med Ewa-Christine, vi gamla mormödrar vet hur fort småbrnstiden går, även om man inte tycker det just då ;-)

evanyberg sa...

Mixed Media är verkligen roligt! Lycka till!!

Vita hjärtan sa...

Hej Sarah!

Var ju evigheter sedan....o nästan lika många kilon sedan! Helt otroligt, du ser jättefin ut, vad duktig du varit!

Jag hade också missat många inlägg hos dig, så roligt att läsa ikapp. Du har gjort så mycket fint!

Jag ska kolla upp om vi kan scanna in utklippen, tack för tipset!

Ha det jättebra!
Kram Annemari