03 oktober 2008

Scrappa med symaskin och några gamla planscher

Mönstrat papper: Graphic 45 Bazill Cardstock
och ett annat svart cardstock för
att rama in mina tags från Graphic 45.
Blommorna är utstansade med stor retroblomma,
chalkade med svart och uppböjda (knycklade).
Sen har jag tryckt ut pappersdekorationer och 
limmat fast på vita knappar. 
Banden ar fastsatta med dubbelhäftande tejp
och likadana svarta brads till tagsen
och prickarna över o.
När allt var fastlimmat tyckte jag det såg 
lite tomt ut, så jag körde med bred
zickzacksöm lite där jag tyckte det passade.
Det blir så mycket mjukare intryck och
ser verkligen "hemmagjort" ut :-).

Titeln är gnuggisar jag hade liggande i en låda.
Jag kommer antagligen stämpla en under-
titel i nedre högra hörnet
och skriva datum på den lilla tagen.

... De mönstrade papprena på detta
kort är graphic 45, fu det prickiga.

Jag sydde fast spetsen och ramade
i kortet med raksöm.
På baksidan syns det lite tydligare
att jag har stämplat med clearstamps
(tack för den fina gåvan, AnnaLisa!)
Jag har använt mig av stämpeldyna
med tre olika nyanser (guld, silver, brons):
...och så till något annat  jag tycker om:
gamla skolplanscher!
Denna fann jag på ett torg i Finland i somras.
Köpte den för 20 euro (200 kr).
Den är (var) jättefin, men min man
ställde ut den en natt så det blev "lite
extra shabbychic" enligt honom, 
fast inte blev jag glad (nä, arg!) 
...men den är fin ändå och jag är inte arg längre ;-)
På ett loppis här i närheten hittade jag dessa två
för bara 50 kr/styck!

Bilplanscherna låg länge innan jag satte
upp dem (insåg att jag aldrig skulle orka/hinna
rama in dem). En tia per plansch
på Bra & Begagnat förra året.

Jag avslutar med en liten höstbukett från min trädgård,
det är tyvärr inte mycket jag har att erbjuda i blomsterprakt än.

Jag hoppas ha mycket roligt att berätta på måndag,
nu kommer en intensiv helg, som avslutas
med scrapmara här i Laxå på söndag!
Kl. 10-16 på biblioteket. Det ska 
bli riktigt spännande och kul! 

Kram, Sarah

1 kommentar:

ewa-christine sa...

Så fint.............ser att vi har samma intresse.