20 oktober 2008

Mitt första ATC

så liten och rädd att jag fick bädda ner henne i min spetshärva... :)

Jag kände mig som en total nybörjare när jag satte mig ner nu ikväll.

När jag skar ut den lilla biten Cardstock (8,9*6,4 cm) tänkte jag "hjälp, vad litet! Hur ska
jag få plats med något här?" Men så tog jag det lilla bokmärket jag hade
valt ut, kikade runt lite i mina gömmor och fann ett gammalt notpapper
(som inte är syrafritt och därför har blivit liggande...). Ett mjukt mönsrat
papper i grönt fick bli bakgrunden, chalkades med mossgrön chalk.
På notpappret fanns "titeln", som klipptes ut och fick en grön ram och chalk.
Sen målade jag ängeln och notpappret med vit akrylfärg.
En hjärtbrad i guld filades och chalkades. Spetsen limmades och jag knöt 
ett annat guldband genom guldspetsen och upp i blomman som en knut.
Avslutningsvis sydde jag med symaskin raksöm och zickzack där jag ville ha det.

Det kändes annorlunda med så liten yta, men då fokuserar man ju också mer
på detaljerna...

Dagens blogginlägg från en liten nybörjare inom ATC-världen! ;-)
Kram, Sarah

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej..men du så fin..jag har aldrig provat på att göra en ATC..tror mej inte till det..men blev lite sugen nu:)...var det svårt tyckte du?..Idag bara måste jag börja bestämma mej för vad jag ska ha med på vår julmarknad..det närmar sej..22-23 nov...Jag är sk ledig på tisdagar..såå..nuuu..har liksom tappat stinget lite..lite mycket med jobbet..och då är det lätt att man blir lite lat när man kommer hem:)..Nu väntar en liten tur med Hunden ..sen en liten tur till sjukhus och röntgen..men SEN..ska se om det kan bli ett liiitet inlägg ikväll..ha en skön dag..Kram ..PIA

gunnelsvensson sa...

Grattis til ditt första ATC - du ska se att det blir fler !!

Vita hjärtan sa...

Hej!

Vad fint det blev!

Kram Annemari

Ps: la in dig på blogkoll så jag inte missar dina inlägg....!! Om du inte har det så är det ett tips att kolla in där, superbra sätt att se när ens favoritbloggare gjort nya inlägg.

Karin sa...

Menar du att det där är din första ATC nånsin?? Hade jag aldrig kunnat tro! Superfin, hör av dig om du vill byta nångång! :)