24 oktober 2008

Gyllene brev med kärlek

Att måla med färg är en speciell känsla.
Jag har inte föreställt mig själv som
den målande typen.
Kanske beror det på att 
vi syskon sen barnsben
har delats upp; "du kan och du 
kan inte måla..." 

Saken är den att vi har många
duktiga konstnärer i släkten,
men jag har alltid varit den som 
"kan sjunga".

Nu har jag fått min revansch! 
Jag vill / jag kan / jag ska måla!
Måla är kul!
Den här hobbyn öppnar nya
möjligheter!
Jag har öppnat fönstret mot 
en ny värld av kreativitet,
där ingen säger att jag inte kan.

Guldkant på livet

Jag har alltså börjat min resa (inom mixed media)
och prövar lite
trevande mina vingar...
Kvällens alster blev 
"Golden letters".
Det är guldmetallic akrylfärg,
olika "scraps " av papper, tygblommor,
spets, band, "tags" och brads.
(som vanligt: skumraskbilder)

Livet är för kort för att
gå och tänka att "jag kan inte" 
eller "hon är bättre än jag"....
Det är inte ens viktigt.
Det viktiga är att vi få utlopp
för det vi har inom oss...

I de här "gyllene breven" ville jag 
egentligen formulera en 
känsla av kärleksbrev
från Italien... hihi... är lite kär i Italien... =)

Jag har börjat förbereda mina nästa ATC (fyra stycken), 
och jag tänkte mig...kanske jultema?

Kram, Sarah





2 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

Visst KAN du !!! Tillåt ingen, varken du själv eller någon annan att säga att du inte kan!

Lena/amouricas@gmail.com sa...

Du KAN göra fantastiska saker. Underbara verkligen.

/Lene