16 oktober 2008

Häng med när jag scrappar!

Följ med mig när jag scrappar!
Den här layouten fick en kul start:
jag penslade walnut ink utspädd med vatten
på en cardstock. Sen använde jag
clear stamps för att skapa mönster (brun chalk).

Efter att jag hade valt kort, beskar jag dem..
...rundade hörnen för och filade kanterna med
en nagelfil för ett mjukare intryck...
Sen var det dax att välja papper till 
mina fotomattor! 
Efter att ha skurit ut
fotomattorna, rundade jag hörnen
och chalkade (såklart! ;-))
Sen var det dax att välja lite
"lull-lull". Det blev ju
Graphic 45 såklart! =)
Notera bollarna jag har tryckt ut!

...runda...chalka...rama in med annat papper...
Här har det hänt lite... 
Jag ville ha mönstrat papper,
och velade lite en stund. 
Det blev i alla fall två
olika sorter (som jag fann
i "scap-högen"), en prickig och
en grön (eg. julpapper).
Jag brukar alltid vilja ha band
eller spets - det blir så 
mjukt och fint (om ni förstår
vad jag menar...:))
...Dekorationerna börjar komma på plats...
Här håller jag fram en plastremsa med 
orden "adorable", som ingick
i ett tävlingskit från
Jag använder mig av
ett genomskinligt lim/lack.
Gnuggisar sätts fast 
på en journalingruta:
Här kommer vi till det pillriga:
Med min QK squeeze har jag
stansat ut bokstäver (bruna och svarta).
...och här är det färdiga resultatet!

Här är bollarna! Jag satte de 
bredvid den riktiga bollen på kortet -
tyckte det blev en kul detalj... =)

Kram, Sarah

1 kommentar:

gunnelsvensson sa...

Så fint du gör Sarah! Du ville att jag skulle visa mina scrapsidor, men jag har inte bestämt ännu om jag vill lägga ut de på nätet. Dels finns det så många som kan det här, jag är väldigt basic, har aldrig gått någon kurs eller workshop, varit med andra som gjort, eller ens känner någon som scrappar ! Jag bara gör på mitt lilla sätt. En annan invändning är att jag tycker de är för privata, när jag gör om våra semeterresor osv det inte säkert att övriga familjen vill ligga på nätet, försöker att vara återhållsam med det. Om jag lägger upp något ska jag säga till, kanske visar jag något neutralt
Men om du vill se min fabric-book, det är mitt sätt att använda tekniken i tyg så kan du se här:
http://gunnelsvensson.blogspot.com/search/label/onlineclass%3B%20Lenna%20Andrews