09 september 2008

Rosor på kinden och solsken i blick...

En gammal svart ljuslykta blev som ny -  bara på en kväll!
...mer om detta följer längre ner i detta blogginlägg.

...men först vill jag berätta att vår lilla Lisa (nu femton månader)
har börjat på dagis och hon stormtrivs redan.

Fruktstund...

Ett gammalt notpapper, rivet scrapbookingpapper,
chalkad pappersspets och ett bokmärke
dekorerat på ett stort blockljus -
blev en liten gåva till en väldigt gullig väninna...

Ljuslyktan målades med vit akrylfärg, även inuti (fast inte glaset).
Sen mätte jag upp glaset och skar ut bitar från ett scrapbooking-
ark. Jag limmde glasfönstrena och satte dit papprena (den på 
luckan fick ett veck, men det ska väl synas att det
är handgjort? ;))
Efter det klippte jag ut en rund bit av samma papper 
till toppen.  Sen skar jag ut en remsa som jag veckade
så att den fick en rund form. Dessa bitar fick även 
smaka lite chalk (ash rose) innan jag
limmade dit dem.
Jag trädde ett band genom "ventileringshålen" och
knöt en rosett runt om och sen en bit
ljusrosa spets. Dessa två band
fick även dekorera luckans öppningsanordning.

Självhäftande rosa band sattes runt om lyktan -
ett över och ett under glasen.

Dags att tänka på andra versen.... Godnatt!

Kram, Sarah

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Va Snygggggggggggggg
Vill ochså göra en