20 september 2008

Hur du skapar julstämning med en nagelfil och annat trevligt ;)

Hejsan!
Tro nu inte att jag har blivit snurrig, när jag redan
börja dekorera julaskar... :)
...men jag hade köpt en gammal röd plåtask
på loppis för en tia och denna slängde mina döttrar
kring med, så jag tänkte "bäst att göra
något med den stackars burken".
Engelskans "alter" har tyvärr inte 
fått någon lysande översättning på svenska. 
Jag har hört många säga "altra"
och det är nog det mest populära namnet,
fast det kanske egentligen borde heta
"förändra", "omskapa"... svårt fall för polisen... ;-)

Nåväl... jag hittade en hög med gammeldags scrap-julpapper,
som jag högg in på... dekorerade och limmade fast pappret.
Sen slipade jag kanterna med nagelfil så att överskjutande papper
nöttes av och även metallen under färgen framträdde.

Dekorationerna är en gammal ljusmanschett mm
Klockan är från graphic 45 - Ni har väl börjat 
fatta att jag är galen i deras papper.. =) 3D-kuddar har
jag använt ganska friskt... 




En av mina senare LO's, här lite detaljer:
Jag använde en mall och klippte ut 
dessa dekorationer i brunt papper,
som chalkades i brons. 
Det blev en häftig 3D-känsla
eftersom de påminner om stolparna i fotot..
Fotot är felvänt tyvärr...
Under spetsen ligger en pärlemor-
knapp...symboliserar den
dolda skönheten i orten det
handlar om: Siena i Italien.
Hela layouten:
Varför ge bort ett scrappat
födelsedagskort, när man
kan ge bort en hel LO? :)

Håller på med ett litet (halvmini) bröllopsalbum
just nu...försöker använda så mycket
av mina underbara graphic45-papper som möjligt -
då kan det ju inte misslyckas (?) ;-)
Återkommer när det är klart...

Kram, Sarah

1 kommentar:

UlrikaT sa...

Åhh, det var en fin ask du har "omskapat" :) Fantastiskt vackert dekorerad var den också.
Läcker LO du har gjort! Gillar verkligen sättet du använt spetsen på.
Du har verkligen gjort mycket vackert, får se om jag inte ska ta och köpa lite graphic 45 papper :)