03 januari 2009

Altered books = förändrade böcker...

Jag har börjat på min första "altered book" i dag!
...mer om detta längre ner...

...Har tyvärr ännu ej fått ordning på allt hobbymaterial efter flytten 
(för säkert 1,5 månad sen!!)

...men nu längtar jag efter att få ordna upp allt, så jag kan köra igång
med underbara kreativa projekt!

Altered book:
Ta en bok, helst en bok som du inte ska läsa! =)
Det ska vara hård pärm, så att den håller för mycket slitage.
Färglägg sidorna med vattenfärg och akrylfärg, klä med "scraps",
tyg, band, bilder från modetidningar o dyl. och andra urklipp.
OBS! Det behöver inte vara syrafritt! Släpp loss din fantasi!
Det finns en hel del inspiration på nätet, så klart!

Bjuder så klart på några länkar och lovar att återkomma med lite
egna bilder (får se när jag vågar ...) ;-)


Jag har precis börjat den här resan.. hoppas fler svenska tjejer
där ute hänger på trenden! =) 
Ni får gärna höra av er om ni kan tipsa om fler svenskar som
håller på med detta! 

Kram, Sarah




2 kommentarer:

UlrikaT sa...

För en bra ide! Ska pröva att göra något nytt och bli med på det här!
Har hittat en blogg som du kanske kan tycka är intressant: http://jackandcatcurio.blogspot.com/search?updated-max=2008-10-02T19%3A22%3A00-07%3A00&max-results=12

gunnelsvensson sa...

Hej Sara! Tack för länken du skickade mig idag, så mycket fint denna produktiva kvinna gjort !! Jag gillade bäst de collagen där det var tyg med.
Så kul att du börjat med "altered books" känner att jag är i startgroparna till det med ;-) googlade på det igår faktiskt, och en väska tänker jag "altra"