27 januari 2009

Små vingbeprydda varelser

I den här lilla boken
skriver jag ner mina
viktfunderingar,
mat och motion...

Så här ser baksidan ut:
I spiralen har jag
knutit fast spetsbitar
som jag har fått från
en gammal dam här
på orten, vågar
inte ens fundera över
var de har suttit innan... ;-)

The lace on this altered book
is from an old lady in 
my village. I don't wanna
know were it has been before ;-)
Underbar fjärilsstämpel som jag har fått
låna av en god vän, hoppas jag får behålla den!  =)
Rubberstamped butterflies - love them!

Det här kortet är på min dotter Maja, ca 10
månader och hennes farfars far,
som dog några månader senare
i en ålder av 95 år!
This is a photo of my daughter Maja 
and her great grandfather.

Jag har blivit en smula
"skadad" av att titta så
mycket på söta kollage
på webben, att jag inte
kan låta bli att sätta små
hattar och vingar när 
jag scrappar! =)

I've started putting hats and wings
on people when I scrapbook.
I guess it´s because I love
those vingage collages
here on the web,
with ferrys... =)
Jag har kommit på den
perfekta titeln på
den här layouten,
men ska lägga till den lite senare:
I´ve got the perfect titel for this layout:
"Always watching over you"

En liten "altrad" tändsticksask.
Jag har använt mig av notpapper från 
Graphic 45, en utkippt ängel 
från en servett, hatten är en
bit papper från Graphic45
och en 3D-sticker"Dream"
och ett band från mina gömmor.


Som ni märker så har jag börjat översätta lite
till engelska, för jag blir själv
så enerverad när jag kommer in
på bloggar och jag inte fattar nånting..
Vet inte om någon engelsktalande kikar in här, men
om... så kan jag försöka börja
översätta lite..

As you may notice I have started translating
a little, because I find it a little disturbing
when I myself visit other blogs,
and cannot understand a bit of 
the writings.
Don´t know if anyone english-speaking
person visits my blog, but if...
Please let me know!


1 kommentar:

UlrikaT sa...

Massor med fint du har gjort! Du är verkligen kreativ och fantasifull. Jag är helt imponerad! :)
Jag har 1 award till dig i min blogg.