21 maj 2008

Doft av liljekonvalj och syrén

Jag vet inte varför en del bilder vägrar "ställa"
sig upp även fast jag vänt dem rätt redan...

Jag ber om ursäkt över besväret,
men jag ber mina besökare
att vrida lätt på huvudet... ;-)

Här är då alltså min huvudentré.
Ser ni min lilla grodprins?
Hans gyllene krona börjar
redan rosta, men det är
väl en del av charmen..

Jag har plockat in buketter
av liljekonvaljer och syrén
och det doftar kapp med
porslinsblomman
här hemma!
Jag har alltså vid 34 års ålder
börjat anlägga min första (!)
rabatt - en rund sådan 
kring flaggstången 
(enligt god svensk
tradition ;-))
Jag tänker mig gammeldags
perenner....
Här är min vita dam
jag kom över på loppis
i helgen...
De röda rosorna är vissna,
jag undrar om hon nöjer sig
med syrén? :-)

Eftersom det var så segt att ladda upp bilder idag
fick jag inte med några scrappade saker...
Jag har en nygjord LO helt
i gammal stil... 
Den kommer snart....


Inga kommentarer: