11 december 2007

Några julänglar och annat smått och gott

Mina "scrappade" julänglar med nytryckta gammeldags bokmärken pryder köket. Jag tyckte de blev rätt söta trots sin enkelhet. Funderar på att göra två skyltar med "GOD" och "JUL" vid sidan om dem. Vi får se... har en hel del julstök kvar.
Det bor en hel del mysiga, vänliga och pyssliga människor runt omkring mig. Dessa doftpåsar och tändsticksaskar fick jag idag av en sån där genomgo människa som jag har förmånen att känna. Hon är superpysslig men ringaktar allt hon gör själv och högaktar andra.  Hennes hem och trädgård skulle kunna vara med i vilken inredningstidning som helst, men hon är 100 % ödmjuk. (B, om du läser detta: ta åt dig! :-))
Nu är det bara doften som saknas och naturligtvis ska det vara: lavendel! Det blir lite julklappar, men några ska jag förstås ha själv - till linneskåpet.
Så här ser det ut när man kliver in hos oss. En julgrupp, två änglar och broderade jultavlor - inga stordåd alltså ;-) Kanske en juligare duk? Skulle vilja klä stolarna med vitt tyg, men kan ju inte sy *suck*.

1 kommentar:

♥ Pia... sa...

Hej..så fina änglar och annat pyssel du gjort och fått..kul...och visst gick dopet bra..prästen blott 27 år ung och skolad i sång före prästerskapet...sjöng så det var ståpäls på oss alla..:)sen var det lite si och så med ena kusinen till dopbarnet,..fick ju vinterkräkan ..inge vidare..har haft det i två omångar sen söndagen nu ..så det räcker...ha en trevlig kväll..PIA