24 september 2012

Dagbok från 1991

Det farliga med att packa själv, är att man lätt hittar gamla minnen...böcker, brev, papper, foton och annat som lockar en till att tappa fokus ;) En rätt ful blågul bok fångade min uppmärksamhet. Det var dagboksanteckningar från 1991. Åh, vad jag fnissar gott över hur mitt hjärta tog stora skutt hit och dit. Mycket snack om killar men även om det kristna livet - men det framgick även om det jobbiga situationen hemma... Ibland önskar jag att det fanns en tidsmaskin, så jag kunde åka tillbaka och stötta mig i det jag gick igenom. Skönt att jag numera är en mycket mogen person och aldrig gör något eftertänksamt... ;) ähärm... Nåväl, skall inte gå in på vad jag berättade för snaskiga hemligheter om mitt tonårsliv, utan tänkte här istället återge en dikt - som jag gillade - så här 21 år i efterhand: Det omöjliga äktenskapet (skriven av frugan) Jag ville bli en riddare, men hade inget svärd Jag vill ha en fest för dig, men du var för blek och tärd Jag skrev en vacker visa åt dig, men den duger inte åt en lärd Jag ville vaska guld för dig, men du gillar inte flärd Du ville ha en brasa, men jag hittade ingen härd Du ville ha broccoli till middag, men jag tyckte du var för närd Du ville gå på promenad, men jag ville på en riktig färd Du ville åka ut på fest, men jag skulle träffa Gerd :) kram, Sarah - som sänder en extra varm tanke till alla tonårstjejer där ute! :) <3

Inga kommentarer: